Ce cred elevii despre dizabilitate și incluziune? Un studiu care ne pune pe gânduri
Un studiu recent desfășurat de Asociația „MOTIVAȚIE” din Moldova în rândul a 469 elevi arată că majoritatea elevilor au o atitudine pozitivă față de colegii cu dizabilități – dar încă există multă nesiguranță, prejudecăți și lipsă de acțiune concretă.
- 1 din 4 elevi au menționat că se simt incomod în prezența unei persoane cu dizabilități.1 din 2 elevi spun că ar ajuta un coleg cu dizabilitate, dar recunosc că „nu știu cum”.
- 39% dintre respondenți consideră că elevii cu dizabilități trebuie să participe doar la activități specifice, nu la toate activitățile școlare.
- Discriminarea este prezentă: 36% dintre respondenți consideră că persoanele cu dizabilități sunt supuse discriminării.
- Marea majoritate a elevilor au confundat dizabilitatea cu boala, probleme de sănătate.
Ce lipsește? Mai multă educație despre diversitate, formare pentru profesori și curajul de a vorbi deschis despre incluziune.
Tu ce ai face ca școala ta sau cea a copilului tău să fie mai primitoare pentru toți?
Această activitate este realizată în cadrul Suportului instituțional pentru implementarea Planului Strategic al Asociației „MOTIVAȚIE” din Moldova, finanțat de IM Swedish Development Partner.